Felanmälan

Bredband / Ownit

Får du problem med bredbandskopplingen, eller har allmänna frågor, så ring Ownit på 08-525 073 00, info@ownit.se.
Eller gå in på hemsidan https://www.ownit.se/kundservice.

Garageportar

Vid fel på garageportarna och dörrarna så ringer du in en felanmälan till Åkerlunds Fastighetsservice, 08-39 06 50, e-post felanmalan@tulpantradet.se.
Vid akuta fel på garageportarna, t ex att det inte går att köra ut eller in, försök i första hand få tag på någon i styrelsen och i andra hand kontakta UNA-portar på telefon 08-18 60 03, ange i så fall serviceavtal s13-138.
Om man fastnar mellan portarna kan man oftast lösa problemet genom att låsa upp grinden från taggläsaren på väggen mellan portarna.

Hissen

Kontakta Kone Hissar på telefon 077-150 00 00.
Ange föreningens namn, själva felet, vilken adress det gäller och portkod.

Föreningen har ett premiumserviceavtal med hissbolaget varför du alltid
ska begära jour (de kommer snabbare då). Tyvärr kan det ibland ta en dag
eller två innan hissen åtgärdas.
Informera Styrelsen om felet.

TV / Tele2

För kontaktuppgifter se deras hemsida: www.tele2.se

Taggar

Fungerar inte taggen för inpassering kontakta styrelsen. Tänk på att extrataggar kostar.
Borttappade taggar ska omgående anmälas till styrelsen och spärras.

Tvättstugor

Vid fel på utrustningen i tvättstugorna kontaktar du styrelsen.

  • Ange vilken tvättstuga och vilken maskin ärendet rör
  • Berätta vad felet är
  • Sätt upp en lapp med datum på den trasiga maskinen

Vitvaror

Vid fel på  någon vitvara kontakta kundservice hos det företag som levererat den.
Service ska betalas av dig.

Övrigt

Felanmälan görs till Åkerlunds Fastighetsservice AB på telefon 08 - 39 06 50.
Måndag-torsdag kl. 08.00-16.00
Fredag kl. 08.00-15.00 (lunchstängt kl. 12.00-13.00).

Epost: info@akerlundsfastighet.se. Uppge alltid ärendet/felet, ditt namn, adress, lägenhetsnummer (föreningens) och mobiltelefon. 

Akuta fel som uppstår under kvällar och helger felanmäls till styrelsen.
Observera att fel som inte är föreningens ansvar kan komma att faktureras dig.

Åkerlunds kan även utföra reparationer i lägenheten, t.ex. krånglande kranar, elfel, reparation eller utbyte av vitvaror. Arbetet faktureras i så fall direkt till dig. 

styrelsen@korstornet.se